Izvestiya of Saratov University.

Economics. Management. Law

ISSN 1994-2540 (Print)
ISSN 2542-1956 (Online)


Full text PDF(Ru):
Language: 
Russian
Heading: 
Article type: 
Article
UDC: 
005 (075.8)

Corporate Culture of Restaurant Chains

Autors: 
Gvozdeva Svetlana Mikhailovna, Saratov State University
Abstract: 

The article describes the corporate culture of restaurant chains in Russia, and the main elements of the corporate culture. Formulated impact of corporate culture on the management processes restaurant chains operating under a franchise agreement.

Reference: 
  1. См.: Международные ресторанные сети атакуют Россию. URL: http://marketing-rbc.livejournal.com/2613.html (дата обращения: 20.09.2012).
  2. См.: Дорофеева Л. И. Формирование инновационной культуры организации // Изв. Сарат. гос. ун-та. Нов. сер. 2010. Т. 10. Сер. Экономика. Управление. Право, вып. 1. С 45.
  3. См.: Аксакова Н. В. Организационная культура корпоративных стандартов: понятие, структура, особенности // Управление персоналом. 2009. №13. С. 14.
  4. См.: Янченко В. А. Мотивация персонала ресторана // Школа гостеприимства. 2007. № 11.
  5. См.: Личностные качества персонала ресторана и возможность повышения по службе. URL: http://www.hotres.ru/articles/63/1910/ (дата обращения: 15.09.2012).
  6. См.: Оценка деятельности персонала ресторана. URL: http://horeca.artpeople.ru/articles/activity/ (дата обращения: 10.09.2012).
Received: 
20.11.2012
Accepted: 
20.12.2012