For citation:
Gerchikova E. Z. Strategic Marketing Approach to Management of Innovation Activity of Industrial Enterprises. Journal Izvestiya of Saratov University. Economics. Management. Law, 2010, vol. 10, iss. 1, pp. 58-62. DOI: 10.18500/1994-2540-2010-10-1-58-62
Strategic Marketing Approach to Management of Innovation Activity of Industrial Enterprises
The basic adaptation mechanisms of industrial enterprises to modern market conditions are identified and analyzed. The main factors that determine competitive advantages of products of manufacturing and technical purposes in the analyzed markets are examined. Method of determining the compliance of product range update policy of manufacturers to dynamically changing market requirements is suggested. The main directions of movement and abilities to manage of material flows of industrial enterprises in expanding of their scope of action are structured.
- Качалина Л.Н. Конкурентоспособный менеджмент. М., 2006. С. 449.
- Классика маркетинга / Под ред. Б.М. Энис, К.Т. Кокс, М.П. Моква. СПб., 2001. С. 401.
- Герчикова Е.З. Маркетинговый анализ рынка машиностроительной продукции // Маркетинговый анализ товарных рынков: методика и опыт. Саратов, 2008. С. 54.
- Захаров Р.А., Калюкин А.А., Самочкин В.Н. Использование концепции жизненного цикла изделий при оценке эффективности новой техники и прогрессивных технологий // Маркетинг в России и за рубежом. 2003. № 2. С. 32.
- Герчикова Е.З., Санинский С.А. Оптимизация процесса освоения новой сельскохозяйственной техники //Вестн. Сарат. госагроун‑та им. Н.И. Вавилова. 2008. № 8. С. 75.
- Там же.