Cite this article as:

Serdyukova L. O. Client Equity for Innovation System in the Meso-level: Regional Aspect. Izv. Saratov Univ., Economics. Management. Law, 2012, vol. 12, iss. 4, pp. 8-13.


This is an open access article distributed under the terms of Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY 4.0).
Heading: 
UDC: 
005.591.6:005.336.4
Language: 
Russian

Client Equity for Innovation System in the Meso-level: Regional Aspect

In this paper the role and nature of client capital in the innovation systems in the context of the regional dimension of the problems of development of innovative processes in the meso-level view of the trend «customization». Theoretical approaches to the definition of customer capital, and highlights its features. The notion of client-defined, and the capital of the regional innovation system.

References: 
  1.  Мезоэкономика. URL: http://ru.wikipedia.org/wiki (дата обращения: 15.05.12).
  2. См.: Забродин А. Ю. Интеллектуальные ресурсы в бизнесе. М., 2008.
  3. См.: Стюарт Т. А. Интеллектуальный капитал. Новый источник богатства организаций / пер. с англ. В. Ноздриной. М., 2007.
  4. См.: Антипина О., Иноземцев В. Диалектика стоимости в постиндустриальном обществе // Мировая экономика и международные отношения. 1998. № 6. С. 48–59.
  5. См.: Стюарт Т. А. Указ. соч.
  6. Там же.
  7. См.: Брукинг Э. Интеллектуальный капитал : ключ к успеху в новом тысячелетии / пер. с англ. под ред. Л. Н. Ковачин. СПб., 2001.
  8. См.: Gupta S., Lehman D. R. Customers as assets // J. of Intercative Marketing. 2003. Vol. 17, № 1. Р. 9–24.
  9. См.: Управление знаниями в инновационной экономике / под ред. Б. З. Мильнера. М., 2009.
  10. См.: Масютин С. А. Механизмы корпоративного управления. М., 2002.
  11. См.: Джонсон Д., Вуд Д. Ф., Вордлоу Д. Л., Мерфи-мл., Поль Р. Современная логистика : 7-е изд. ; пер. с англ. М., 2002.
  12. См.: Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок / пер. с англ. под ред. В. Б. Колчанова. СПб., 2004.
  13. Там же.
  14. Там же. 
Status: 
не проверена